Skambučių centro pagrindinių veiklos rodiklių arba tiesiog skambučių centro rodiklių matavimas ir analizė yra labai svarbūs siekiant nustatyti skambučių centro veiklos ir operacijų efektyvumą ir našumą. Dauguma skambučių centrų vadovų žino, kad reikia nuolat sekti skambučių centro KPI. Tačiau dažnai neaišku, kokius skambučių rodiklius reikėtų matuoti ir kokie yra pramonės standartai. Šiame straipsnyje išvardyta ir aprašyta 12 svarbiausių skambučių centro KPI, kuriuos reikia sekti siekiant sėkmės, kartu su pasauline geriausia praktika ir pramonės standartais.
12 geriausių skambučių centro pramonės standarto rodiklių
Skambučių centro rodikliai gali skirtis pagal standartus, priklausomai nuo pramonės šakos, kuriai priklauso skambučių centras. Yra keletas pasaulinių standartų ir geriausios praktikos pavyzdžių, kuriais įmonės gali naudotis ir kurie padės joms nustatyti savo komandos tikslus bei įvertinti skambučių efektyvumą.
Jei norite sužinoti daugiau, skaitykite „LiveAgent“ – skambučių centro apžvalga.
Paslaugų lygis
Aptarnavimo lygis seka, kiek procentų skambučių atsakoma per nustatytą laiką. Tradicinis aptarnavimo lygis – 80 % skambučių turi būti atsakyta per 20 sekundžių. Tai įprastas daugelio skambučių centrų tikslas. Aptarnavimo lygis rodo, ar įmonė turi pakankamai išteklių, kad galėtų sujungti visus klientus su agentais ir laiku išspręsti jų problemas.
Vidutinis atsakymo greitis
Vidutinė atsakymo į skambučius sparta apibrėžiama kaip vidutinis laikas, per kurį skambučių centro agentai atsako į telefono skambučius. Šis lyginamasis rodiklis taip pat atsižvelgia į visus skambučius, į kuriuos neatsiliepiama per 20 sekundžių. Taigi bendras vidurkis yra 28 sekundės. Šis rodiklis gali skirtis priklausomai nuo paros laiko ir pramonės šakos. Jei šis rodiklis aukštas, tikslinga samdyti papildomų darbuotojų.
Išsprendimas pirmuoju skambučiu
Išsprendimo pirmuoju skambučiu rodiklis – tai rodiklis, kuriuo matuojama jūsų agentų išsprendžiamų per pirmąją sąveiką skambučių procentinė dalis. Tai reiškia, kad tokie skambučiai nebuvo eskaluoti ar nereikėjo klientui perskambinti. Paprastai šis pasaulinis rodiklis yra 70–75 %. Tačiau, kadangi yra įvairių šio rodiklio matavimo būdų, jis gali keistis priklausomai nuo pasirinkto metodo.
Vidutinis aptarnavimo laikas
Vidutinis aptarnavimo laikas – tai vidutinis laikas praleistas problemai išaiškinti nuo pradžios iki pabaigos. Pradedant nuo kliento skambučio inicijavimo, įskaitant laukimo ir pokalbio laiką, ir baigiant bet kokiomis susijusiomis užduotimis, kurios gali būti atliekamos siekiant išspręsti skambučio klausimą. Pramonės vidutinio aptarnavimo laiko standartas yra maždaug 6 minutės. Tačiau šis rodiklis gali labai skirtis priklausomai nuo sektoriaus ar verslo masto.
Skambučio trukmė
Skambučio trukmė – tai vidutinis laikas, kurį agentai praleidžia kalbėdami telefonu su skambinančiaisiais. Bendroji standartinė skambučio trukmė yra 4 minutės vienam skambučiui. Įeinančių skambučių atveju skambučio trukmė skaičiuojama nuo tos sekundės, kai agentas atsiliepia į skambutį, iki skambučio pabaigos. Išeinančių skambučių atveju ji skaičiuojama nuo tos akimirkos, kai skambinanti šalis atsiliepia į skambutį, iki tol, kol bet kuri iš šalių nutraukia pokalbį.
Skambučio užbaigimo laikas
Skambučio užbaigimo laikas (dar vadinamas darbu po skambučio) tai laikas, kurį agentas praleidžia atlikdamas tolesnes užduotis, kad užbaigtų bendravimą su klientu. Tai gali būti tokie veiksmai kaip pastabų įrašymas į CRM, formų pildymas, konsultavimasis su vadybininku, jei liko neišspręstų klausimų, arba bet kokia kita su skambučiu susijusi veikla. Bendroji standartinė skambučių centro skambučio užbaigimo laiko metrika yra 6 minutės. Tačiau skirtingose pramonės šakose ji labai skiriasi.
Vidutinis skambinimo nutraukimo rodiklis
Vidutinis skambinimo nutraukimo rodiklis – tai procentinė dalis skambučių, kuriuos klientai nutraukia prieš sulaukiant sujungimo su agentu. Šis procentas rodo ar klientai patenkinti laukimo laiku ir skambinimo patirtimi. Bendroji standartinė skambinimo nutraukimo rodiklio metrika yra nuo 5 iki 8 %. Tačiau, atsižvelgiant į pramonės šaką ir paros laiką, rodikliai paprastai gali siekti iki 20 %.
Klientų rekomendavimo indeksas
Klientų rekomendavimo indeksas – tai klientų suvokimo indeksas, kuris matuojamas vienu klausimu, naudojant 0–10 balų skalę, ir pateikiamas skaičiumi nuo –100 iki +100. Nors indeksui pramonės standartas yra daugiau nei 10, tai, kas laikoma „geru“, „blogu“ ar „neutraliu“ indeksu, gali labai skirtis priklausomai nuo įmonės. Žemesnis nei nulis indeksas gali reikšti, kad įmonei reikia stengtis pagerinti klientų pasitenkinimo lygį.
Klientų pasitenkinimas
Klientų pasitenkinimo (angl. CSAT) rodiklis rodo, kaip klientai patenkinti produktu, paslauga ar sąveika. Skambučių centro CSAT rezultatas matuojamas procentine skale. 100 % – tai visiškas klientų pasitenkinimas, 0 % – nėra klientų pasitenkinimo. Bendrasis standartinis skambučių centro klientų pasitenkinimo rodiklis yra 90 %. Tačiau įvertinimas gali labai skirtis priklausomai nuo užduodamo CSAT klausimo tipo.
Kokybės užtikrinimo vertinimas
Kokybės užtikrinimas matuoja skambučių kokybę, kad būtų užtikrintas klientų pasitenkinimas bei darbuotojų produktyvumas, ir yra pagrįstas rinkiniu kriterijų, kuriuos agentas turi atitikti skambučio metu. Tai gali apimti tai, kaip agentas atsako į skambutį ir jį užbaigia, kaip jis nukreipia skambinantįjį į sprendimą ir pan. Pramonės standartas yra atsitiktinis 4 skambučių per mėnesį įvertinimas, kokybės įvertinimui svyruojant nuo 75 iki 90 %.
Grafiko laikymasis
Pagal šį lyginamąjį standartą darbuotojų efektyvumas vertinamas nustatant, kiek procentų laiko agentai dirba pagal grafiką, palyginti su numatytomis valandomis. Skambučių centro grafiko laikymasis gali būti vertinamas atsižvelgiant į laiką, praleistą pertraukoms ar kitai su skambučiais nesusijusiai veiklai. Bendras grafiko laikymosi rodiklis yra 95 %. Aukštas rodiklis rodo, kad agentai yra ekonomiški ir teikia operatyvias paslaugas. Tuo tarpu dėl žemo rodiklio gali būti neatitikti SLA.
Didžiausias užimtumas
Užimtumas – tai procentinė dalis laiko, per kurį agentai aktyviai užsiima su skambučiais susijusia veikla. Tai apima pokalbio, užlaikymo ir užbaigimo laiką. Didžiausiam užimtumui bendras pramonės standartas yra 60–80 %. Didesnis nei 90 % rodiklis reiškia, kad tarp skambučių yra mažai laiko arba jo nėra. Tačiau taip pat žinoma, kad tai neigiamai veikia agentų pasitenkinimą ir darbo našumą. Galiausiai tai gali lemti dažnesnį agentų darbo praleidimą ir jų pervargimą.
Skambučių centrų statistinius duomenis pateikė „Call Centre Helper“ ir Tarptautinė finansų komisija.
Atraskite patys
Žinios yra svarbios, bet tik tada, kai jos pritaikomos praktiškai. Išbandykite visą mūsų akademijoje pateiktą informaciją tiesiogiai „LiveAgent“ sistemoje.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
Koks yra pramonės standartas vidutinei aptarnavimo trukmei?
Pramonės standartas vidutinei aptarnavimo trukmei yra maždaug 6 minutės. Tačiau šis rodiklis gali labai skirtis priklausomai nuo sektoriaus ir verslo masto.
Koks yra vidutinis skambinimo nutraukimo rodiklis?
Vidutinis skambinimo nutraukimo rodiklis – tai skambučių, kuriuos klientai nutraukia nesulaukę agento, procentinė dalis.
Kas yra KPI skambučių centre?
KPI (angl. Key Performing indicators) – tai pagrindiniai veiklos rodikliai, kuriais vertinama, kaip gerai komanda / įmonė dirba tam tikrose srityse.
Skambučių centro įrengimo kontrolinis sąrašas
Apibendrinant tekstą, svarbu siekti efektyvaus rinkodaros planavimo ir tikslų nustatymo bei aiškaus komunikavimo su auditorija. Tai padės pasiekti gerų rezultatų.
Skambučių centro įrengimo kontrolinis sąrašas
Optimizuokite skambučių centro veiklą naudodami tinkamą programinę įrangą, kuri leidžia nukreipti skambučius, valdyti prioritetus, jiems kokybę, bei mokyti komandą.
Skambučių centras: pokalbių užbaigimo/pristabdymo šablonai
Klientų aptarnavimo kanalai keičiasi, tačiau telefonas vis dar populiarus. LiveAgent siūlo virtualų skambučių centrą ir el. laiškų šablonus. Įvairios galimybės, pritaikytos verslo reikalavimams.