Kas yra KPI?
Pagrindiniai veiklos rodikliai (KPI) – tai verslo tyrimų priemonė, padedanti savininkui ar vadovui stebėti savo verslą. Kiekviena verslo sritis turi savo KPI. Rinkodaros arba klientų aptarnavimo srityje rodikliai yra tokie:
- Vidutinis laukimo laikas: tai vidutinis laikas, per kurį darbuotojai atsako į užklausą.
- Vidutinis sprendimo laikas: tai laikas, per kurį komanda išsprendžia kliento problemą.
- Klientų skaičiaus mažėjimas: kai klientai nustoja bendrauti su įmone.
- Klientų pasitenkinimo balas: juo vertinamas klientų pasitenkinimas per trumpą laikotarpį.
Frequently Asked Questions
Ką reiškia KPI?
KPI, arba pagrindinis veiklos rodiklis – tai reikšmė, kuri parodo, kaip efektyviai įmonė pasiekia pagrindinius verslo tikslus. Organizacijos naudoja KPI, kad įvertintų, kaip joms sekasi siekti savo tikslų. Stebėdamos šiuos duomenis jos žino, ar jų veiksmai yra veiksmingi, ar ne.
Kokie yra KPI pavyzdžiai?
KPI priklauso nuo to, ką jūsų įmonė nori stebėti. Pavyzdžiui, rinkodaros skyriuje tai gali būti: prekės ženklo žinomumas, klientų įsitraukimas, rinkodaros kvalifikuotos lyderės (MQL) ir klientų įsigijimo sąnaudos (CAC), o pardavimo skyriuje – mėnesio pardavimų augimas, vidutinė pelno marža arba produkto našumas. Kita vertus, SaaS srityje tai gali būti: likvidumo indeksas, KPI klientų rekomendavimo indeksas (NPS) ir KPI klientų įsigijimo sąnaudos (CAC).
Kada naudoti KPI?
KPI naudojame, kai norime stebėti pažangą siekiant konkretaus tikslo per tam tikrą laiką. Tikslai gali kisti, kaip ir rezultatai bei pažanga jų siekiant. Labai svarbu juos stebėti ir nustatyti, ar jie yra patenkinami, ar ne.